Direct 3D 11.1 avec Windows 8 |
————— 16 Septembre 2011 à 16h54 —— 16217 vues
Direct 3D 11.1 avec Windows 8 |
————— 16 Septembre 2011 à 16h54 —— 16217 vues
Nos comparses d'Anandtech se sont entretenus avec Microsoft au sujet de la prochaine interface graphique de Windows 8 nommée Metro. Durant l'entrevue, Microsoft a évoqué D3D 11.1. On sait désormais que Direct 3D 11.1 que certains appeleront par extension à DirectX 11.1 arrivera avec Windows 8, par contre il n'a pas été mentionné une mise à jour pour Vista / Sept.
L'accent a été mis sur l'optimisation des performances, puisqu'on ne peut pas dire que D3D11 se soit encore vraiment imposé, alors qu'il incorpore des fonctionnalités censées améliorer les choses par rapport au matériel disponible. Voilà ce qui est ressorti des échanges entre les deux lascars :
• Cap bits are back in a way after being removed in D3D 10; the primary purpose of these seems to be to allow Win8 to better handle supporting traditional Intel/NVIDIA/AMD GPUs, and more exotic SoC GPUs by allowing applications to see if the GPU is a tile based deferred renderer, among other things.
• Direct3D has better access to Media Foundation (Windows' video playback/encode API). It's now possible to pipe MF output through pixel shaders before display.
• WARP, the software rasterizer, has been given a performance boost
• Shader tracing has been added for developers to trace shader performance (previously this would require GPU-specific tools)
• Stereoscopic 3D support has been added to D3D. We don't have the details of the underpinnings here, but we expect that this will be the vendor-neutral S3D API users have bee clamoring for, without requiring devs to directly interact with quad buffers on a per-vendor basis.
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